Nieprzeczytane posty

Wyprawa zoologiczna do Wschodniej Afryki w poszukiwaniu pohukującego Lupulella adusta

1
Zwracam się do Was o charakterystyczne informacje, ważne z punktu widzenia samej podróży. Jestem biologiem. Od wielu lat interesuję się mniej znanymi zwierzętami. Chciałbym zorganizować niezależne badania i obserwacje szakali pręgowanych w północno-wschodniej Ugandzie. Ekosystem jest ciekawy, tak jak i fauna tj. Lupulella adustus. Problem w tym, że nie mam doświadczenia w podróżach do dalekich krajów. Wskażcie mi proszę drodzy wagabundzi co jest aktualnie wymagane do wjazdu do tego wschodnio-afrykańskiego kraju oraz jakie tam panują warunki. Chciałbym też przed jakąkolwiek wyprawą w tamten region świata dobrze przyswoić sobie krajowe zwyczaje, prawo obowiązujące na safari oraz dobre praktyki podróży. Wiem, że jeżeli chodzi o ssaki, to wymagana jest gruntowna wiedza o biologii wybranych populacji, ale także o samych technikach badawczych. To jest ważna robota, trzeba mieć znaczenie. Chciałbym zdobyć jakieś fundusze na badania np. od EOCA. Pozdrawiam, Tomek Pietrzak.

Re: Wyprawa zoologiczna do Wschodniej Afryki w poszukiwaniu pohukującego Lupulella adusta

2
Ogólnie: Uganda, bo o tej części Afryki mowa - skrywa wiele tajemnic zoologii. Takie rezerwaty i sanktuaria na północy i w centrum kraju jak Ziwa Rhino, Matheniko i Las Otze są niezbyt dobrze odkryte. Żyje tam teriofauna z safari, w tym przeoczone drapieżne ssaki. Dalsze badania przyrodnicze byłyby docenione. Być może jakiś biolog dzikiej zwierzyny rozwiąże zagadkę istnienia rzadkich zwierząt z tej grupy. Takie odkrycie miałoby niebagatelne znaczenie dla zrozumienia przyrody afrykańskiej. @ghni projekt. (04.2022, quatlwork)