Nieprzeczytane posty

Re: LYON

3
Z tym miastem kojarzy mi się pewna spontaniczna wycieczka autostopem z Genewy. Dojazd zajął nam nieco dłużej niż przewidywaliśmy, na miejscu padał deszcz, nie mieliśmy weny żeby zwiedzać. Najjaśniejszym punktem programu miał być powrót: szarpnęliśmy się i zakupiliśmy bilet na TGV - cieszyłem się jak dziecko, miałem w końcu za chwilę jechać z zawrotną szybkością. Moja radość nie trwała długo. Czekając na pociąg przeczytałem jakaś broszurkę i dowiedziałem się, że nie pojadę wcale szybko, bo TGV na trasie Geneva-Lyon jeździ ze standardową jak na kolej szybkością. Do tego było tłoczno. Ale trzeba przyznać, że standard tych pociągów do pozazdroszczenia...
Z pewnością będę musiał jeszcze raz przyjechać do Lyonu, żeby odświeżyć i nabyć nowych wspomnień...
byle dalej...

Re: LYON

9
Podbijam :) Czy ktoś był i ma jakieś praktyczne info?
Przede wszystkim o obiektach do zwiedzania, topografii miasta, wstępach, odległościach, komunikacji.
Bo w polskojęzycznych przewodnikach po Francji praktycznie nic nie ma :(

Re: LYON

10
Polecam małą wioskę obok Lyonu, natomiast o samym Lyonie poczytacie w poniższym temacie:


Lyon- najważniejsze atrakcje, porady.


Turyści zjeżdżają do średniowiecznej wioski Perouges, której znajdziecie zabytkową karczmę i restauracje, Hostellerie de Perouges, ma widok na ładny, brukowany plac. Dla bardziej współczesnego luksusu przejdź przez most zwodzony pieczołowicie odrestaurowanego XIII-wiecznego Chateau de Bagnols do świata bogatych tkanin, inspirowanych renesansem fresków, romantycznych łóżek z czterema pokojami i doskonałej restauracji. Udajcie się do Vonnas, w pobliżu Bourg-en-Bresse, gdzie ceniony szef kuchni Georges Blanc posiada dwór; jego obładowana antykami restauracja "traditional-nouvelie" (gdzie specjalnością jest lokalny kurczak z Bresse) utrzymuje piwnicę z ponad 130.000 butelkami wina.

Dolina Rodanu zaczyna się w Lyonie gdzie łączą się rzeki Rodan i Saona. Jest to drugi co do wielkości region winiarski w kraju, a zarazem najstarszy: Rzymianie sadzili winorośl 2.000 lat temu. Wzdłuż górskich brzegów doliny północnej, winnice z przewagą winogron syrahowych wspinają się po stromych pagórkach, by wykorzystać je do produkcji takich win jak Crozes-lermitage i St-Joseph. Poniżej Valence a Avignon na południu.

Sady migdałowe i gruszkowe mają wspólne nachylone zbocza ze wspaniałą odmianą czerwonych i białych winogron, wykorzystywanych w mieszankach takich jak "słynna czerwień Chdteauneuf-du-Pape". W Valence, spróbujcie kuchni w Restaurant Pic, nadzorowanej przez Anne-Sophie Pic, trzecie pokolenie rodziny, która wychowała tradycyjną kuchnię do formy sztuki. Będziesz jadł w eleganckim, nowoczesnym wnętrzu z tańszym bistro, Le 7, obok.

Kolejne rodzinne imperium smakoszy leży na południe od Lyonu w Roanne. La Maison Troisgros od dziesięcioleci zajmuje czołowe miejsca na światowych listach najlepszych restauracji. Michel, syn znanego szefa kuchni Pierre'a Troisgrosa, utrzymuje rodzinną spuściznę doskonałości kulinarnej, serwując doskonałe technicznie potrawy w zacisznym, minimalistycznym otoczeniu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Lyon”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości

cron